14 juni 2018 – Studiedag Karakterverandering

//14 juni 2018 – Studiedag Karakterverandering

Ik kan mezelf niet veranderen! Zo ben ik nu eenmaal! Het zijn veel gehoorde uitspraken die jij misschien ook wel eens doet. Je karakter, ook wel eigenschappen genoemd, zijn inderdaad maar lastig te vormen. Er worden hier en daar wel pogingen gedaan om bijvoorbeeld slechte eigenschappen af te leren, maar vaak blijft het bij beheersen of onderdrukken. Op het moment dat de situatie verandert, blijkt de eigenschap gewoon nog aanwezig. Is het dan echt onmogelijk? Is een mens dan gewoon zoals hij of zij is? Nee. Volgens de Bijbel moeten we veranderen naar het beeld van Christus en is dit ook mogelijk. Niet door pogingen uit eigen kracht of een sterke wil, maar door het werk van de Heilige Geest.

Tijdens deze studiedag over karakterverandering kijken we met elkaar naar wat de Bijbel hierover zegt. Ook bespreken we veel praktijkvoorbeelden en getuigenissen van mensen die daadwerkelijk aan het veranderen zijn. Ons doel is dat de deelnemers bemoedigd worden en geloof krijgen voor hun eigen verandering.

De studiedag is onder schooltijd, zodat vaders en moeders ook kunnen deelnemen.

Datum:Donderdag 14 juni 2018
Tijd:9.30 – 14.30 uur
Locatie:Evangelische kerk Open Deur Steenbergen
Geert Vinckestraat 2
4651 DJ Steenbergen

Aanmelden kan via email of onderstaand formulier. Het is niet verplicht maar wel gewenst vanwege de lunch die wordt aangeboden.

Door | 2018-05-24T20:27:37+00:00 23 mei 2018|Nieuws en activiteiten|