RafaEl Philippine
Sinds februari 2019 bieden we onze hulp aan in RafaEl, een huis met logeergelegenheid en een ruime tuin in het Zeeuwse dorpje Philippine. Voor gesprekken wordt u uitgenodigd om naar ons toe te komen. We bieden indien nodig de mogelijkheid om te overnachten (maximaal drie nachten), waardoor meerdere intensieve gesprekken op achtereenvolgende dagen kunnen worden gevoerd. We hebben de ervaring dat met deze manier van werken sneller doorbraken worden bereikt. Naast gesprekken is er tijdens uw verblijf ook ruimte voor rust en ontspanning, daarvoor kunt u gebruik maken van de ruime tuin en de zitkamer.

In RafaEl worden ook regelmatig seminars georganiseerd. De data van deze seminars worden tijdig bekend gemaakt op onze website. De meeste seminars bestaan uit meerdere dagdelen. De deelnemers wordt de mogelijkheid geboden tot overnachting.

Nieuwbouw RafaEl
In 2023 is op ons terrein een prachtig gastenverblijf gebouwd met in totaal 9 studios. Elke studio bestaat uit 2 of meer bedden, een zitgedeelte en een badkamer. In totaal hebben we nu 36 slaapplaatsen. We kunnen de studio’s gebruiken voor 9 echtparen (al dan niet met kinderen), maar ook voor gemengde groepen tot 36 personen. Bij gemengde groepen kunnen we er bijvoorbeeld voor kiezen om een studio als slaapzaal voor mannen of vrouwen te gebruiken.

Bekijk hier een video van huis RafaEl in Philippine.

RafaEl on tour – 2016 t/m 2018
Vanaf juli 2016 tot en met november 2018 boden wij onze hulp aan in ‘RafaEl on tour’, een prachtige camper met een ruime gespreksruimte. Met deze mobiele hulppost reisden we naar verschillende plekken om zo iedereen de mogelijkheid te bieden bij ons langs te komen. Indien nodig (vaak bij gezinsgesprekken) planden we een afspraak bij de mensen thuis. Om diverse redenen zijn we eind 2018 gestopt met toeren, en is de naam RafaEl gegeven aan onze nieuwe locatie, een huis met logeergelegenheid in Philippine. Op de nieuwe locatie zijn we weer in de gelegenheid meerdaagse seminars te organiseren en mensen een of enkele dagen onderdak te bieden, iets wat we toch wel gemist hebben in de afgelopen twee jaar.

RafaEl Duitsland – 2011 t/m 2016
Van april 2011 tot juli 2016 werd veel van het werk van Stichting de Arend uitgevoerd in huis RafaEl in Duitsland. Ook werden daar regelmatig studieweekenden georganiseerd. Met huis RafaEl bood Stichting de Arend een plek voor rust, ontspanning en toerusting. Een huis waar veiligheid en geborgenheid geboden werd en waar mensen ‘oud’ naar binnen kwamen en ‘nieuw’ naar buiten mochten gaan. We hebben in 5 jaar tijd zo’n 3500 mensen mogen ontvangen en vele genezingen in personen en relaties werkelijkheid zien worden. RafaEl betekent God geneest, een naam die deze plaats terecht gedragen heeft.