Hulp bij problemen

Stichting de Arend biedt hulp aan mensen die problemen ervaren op psychisch, sociaal of maatschappelijk gebied, mensen die worstelen met levensvragen of behoefte hebben aan een luisterend oor. Bij ons is iedereen welkom, ongeacht leeftijd, afkomst, status of religie.

Als professionele hulpverleners en ervaringsdeskundigen bieden wij hulp in de vorm van:

• Pastorale zorg,
  • Persoonlijke coaching en advies,
  • Gezinsbegeleiding,
  • Huwelijksbegeleiding,
  • Seminars op het gebied van persoonlijke, geestelijke en sociale ontwikkeling met aandacht voor theorie en praktijk.

Rust

U hoeft natuurlijk geen problemen te hebben om bij ons te komen. U kunt ook terecht voor rust en advies. We beschikken over een prachtige locatie waar u 1 tot maximaal 3 nachten kunt verblijven. Tijdens uw verblijf kunt u vrijwillig deelnemen aan gezamenlijke studiemomenten (met andere gasten), of vragen om een adviserend gesprek.

Wij bieden deze rustmomenten met eventuele gesprekken aan als preventieve vorm van hulpverlening. Dat wil zeggen dat deze vorm van rust problemen kan helpen voorkomen en nieuwe inzichten kunnen geven.

Onze werkwijze

Bij hulpverlening
Als u contact met ons opneemt, nodigen we u uit voor een gesprek of een kort verblijf. Het verblijf duurt maximaal drieënhalve dag (donderdag- tot zondagochtend) met 3 overnachtingen. Tijdens uw verblijf gaan we meerdere keren met u persoonlijk in gesprek. Daarnaast organiseren we vaak gezamenlijke studiemomenten (met andere gasten) waar we praktisch onderwijs geven vanuit de Bijbel. Tijdens de studiemomenten bent u vrij om vragen te stellen, maar dat hoeft niet. Uw persoonlijke problemen worden tijdens gezamenlijke momenten niet besproken.

Als na uw verblijf blijkt dat u meer gesprekken nodig heeft of andere personen betrokken moeten worden bij de gesprekken (bijv. partner) dan kunnen we u opnieuw uitnodigen voor een gesprek of verblijf.

Gesprekken zonder verblijf worden ingepland op woensdag, donderdag of vrijdag.

Bij rust
Komt u voor rust, dan kunt u vooraf of tijdens uw verblijf aangeven of u behoefte heeft aan een gesprek. Deelname aan gezamenlijke studiemomenten is tijdens uw verblijf altijd mogelijk. Ook voor dit type verblijf geldt een maximum van drieënhalve dag (donderdag- tot zondagochtend) met 3 overnachtingen.

Huis RafaEl

We bieden onze hulp aan in RafaEl, een huis met logeergelegenheid en een ruime tuin in het Zeeuwse Philippine. In de omgeving kunt u heerlijk wandelen en tot rust komen. Bij elk type verblijf is hier voldoende ruimte voor. Onze logeerruimte bestaat uit 9 studio’s met eigen badkamer. De studio’s zijn geschikt voor individuen, echtparen of gezinnen. Omdat sommige studio’s beschikken over meerdere bedden kunnen we ook groepen tot maximaal 36 personen ontvangen (bijv. mannen- of vrouwengroepen). Lees hier meer over RafaEL